Newsy Daniel Stroński
29.11.2017 23:12
| PS4 |
Red Dead Redemption 2 ma wydawcę, który nie widzi nic złego w lootboksach
Red Dead Redemption 2 Grand Theft Auto V w bazie gier
Red Dead Redemption 2 ma wydawcę, który nie widzi nic złego w lootboksach

Take-Two Interactive ma niezbyt przyjazne graczom spojrzenie na branżę. Koniec z grami w pudełkach i lootboksy nieuznane za hazard? Tak wydawca zapatruje się na przyszłość.

Red Dead Redemption 2 w drodze, ale to nie jedyna duża marka wydawcy Take-Two Interactive, w której lootboksy mogłyby wywołać oburzenie porównywalne do nowego Battlefronta od EA. Zresztą nie musimy nawet specjalnie gdybać, wystarczy sprawdzić naszą recenzję NBA 2K18 od tego wydawcy, gdzie (wcale-nie-takie-mikro) płatności zupełnie zniszczyły cały tryb zabawy.

"Star Wars Battlefront 2 to sieciowe kasyno" - pierwszy stan USA uznaje lootboksy za hazard

Stojący na czele Take-Two Interactive Karl Slatoff nie widzi jednak samych lootboksów jako hazardu. Nie ma w tym niczego złego:

Cała sprawa z uznawaniem lootboksów za hazard, regulacjami - my nie widzimy w tym żadnego hazardu. [...] Jeśli chodzi o konsumenta i obecne oburzenie na rynku, wszystko rozbija się o zawartość. Chodzi o dostarczanie dużych ilości zawartości i skupienie się na utrzymaniu gracza przy grze. To nasza strategia i jesteśmy na tym skoncentrowani. Tak długo, jak zauważa się te rzeczy, będzie OK. I konsument będzie zadowolony z tego, co dostał.

Czyli "gdyby zawartość była dobra, to by nie marudzili". A jeśli jest narzekanie, to na pewno dlatego, że oferowane atrakcje z mikrotransakcji nie były wystarczająco dobre:

Nie można wymusić na konsumencie zrobienia czegokolwiek. Należy starać się, by dostarczyć jak najlepsze doświadczenie, żeby gracza utrzymać

Take-Two Interactive wydaje się nie dostrzegać problemu kupowania postępu i niebezpiecznie wciągającej losowości kupowanych rzeczy, przez które Star Wars Battlefront 2 zgarnia tyle krytyki. Miejmy nadzieję, że nowe NBA 2K, a przede wszystkim Red Dead Redemption 2 nie wprowadzi niepotrzebnych lootboksów. I że wyjdą jeszcze na płytach, bo dla wydawcy gry w pudełkach niedługo będą echem przeszłości:

Myślę, że w dalszej przyszłości wszystko będzie w stu procentach cyfrowe. Nie potrafię przewidzieć, czy będzie to 5, 10 czy 20 lat. Prawdopodobnie mniej niż 20 i być może więcej niż 5, ale ostatecznie dojdziemy to takiego stanu rzeczy. To znak czasu. Wszystko idzie w tę stronę.

Źródło: http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-11-29-games-industry-is-going-100-percent-digital-take-two